190W dniach 11 - 13 października grupa licealistów uczestniczyła w wycieczce do Kotliny Jeleniogórskiej oraz Pragi. Celem wyjazdu było rozbudzanie indywidualnych zainteresowań uczniów historią, kulturą i tradycją własnego i sąsiadującego kraju oraz regionu a także integracja zespołów klasowych i upowszechnianie aktywnych form wypoczynku.

W pierwszym dniu wspięliśmy się na Wzgórze Chojnik, by zwiedzić jedną z najbardziej znanych ruin zamkowych na Dolnym Śląsku - zamek Chojnik. Następnie udaliśmy się nad wodospad Kamieńczyka, który jest najwyżej położonym (846m n.p.m) wodospadem po polskiej stronie Karkonoszy.

Drugiego dnia udaliśmy się do Pragi, której zwiedzanie rozpoczęliśmy od wejścia do bazyliki Wniebowzięcia NMP a następnie podziwiania panoramy miasta z tarasu widokowego obok klasztoru na Strahowie. Potem wyruszyliśmy na najważniejsze praskie wzgórze Hradczany, gdzie znajduje się Zamek Praski. Przez wieki stanowił on siedzibę czeskich władców, a obecnie rezyduje tu prezydent. Kolejnym obiektem, który zobaczyliśmy była Katedra św. Wita, Wacława i Wojciecha, będąca jednym z najważniejszych symboli Pragi i całych Czech. Następnie udaliśmy się na Rynek Staromiejski -  historyczny, reprezentacyjny plac, gdzie w średniowieczu krzyżowały się główne drogi handlowe. Tam podziwialiśmy m. in. gotycki Ratusz Staromiejski z przepięknym zegarem astronomicznym, najstarszym wciąż działającym i trzecim najstarszym na świecie! Następnie dzielnicą Mała Strana przespacerowaliśmy się wąskimi brukowanymi i bardzo urokliwymi uliczkami wśród niewysokich kamienic i weszliśmy na gotycki most Karola z barokowymi trzydziestoma figurami świętych. Po tak intensywnym dniu udaliśmy się do miejsca zakwaterowania w Karpaczu, by odpocząć przed kolejnym dniem. Trzeciego dnia zwiedzaliśmy  Świątynię Wang, wzniesioną w XII wieku, którą po uprzednim rozłożeniu na części przewieziono z miejscowości Vang w południowej Norwegii. Kościół jest wykonany w całości z drewna z sosny norweskiej, bez użycia gwoździ, został na nowo wzniesiony na zboczu Czarnej Góry w Karkonoszach. Potem szlakiem ruszyliśmy nad Mały Staw do schroniska Samotnia i "Strzechy Akademickiej", by następnie zejść do Karpacza, gdzie zakończyliśmy naszą wycieczkę i wyruszyliśmy w drogę powrotną.